Oppstart av treningsprogram via Polar Flow

Et av mine mål for året, er å oppnå høyere tempo på halvmaraton. Jeg har løpt distansen mange ganger, men opplever at progresjonen har stagnert. Det passet meg derfor utmerket å starte året med et treningsprogram, nettopp for å oppnå progresjon og bedre tid på halvmaraton.

Via Polar Flow fikk jeg enkelt satt opp et treningprogram. Ved å plotte inn noen enkle detaljer, skreddersyr Flow et program for deg tilpasset din nåværende form og ditt formmål.

Første uke i programmet mitt bestod av følgende:

  • Mandag: 60 min løping
  • Tirsdag: Styrke
  • Onsdag: Mobilitet, statisk
  • Torsdag: Intervall + mobilitet dynamisk
  • Fredag: Styrke (kjerne)
  • Lørdag: Ingen
  • Søndag: 1t 25min

Inntrykket mitt etter første uke er godt. Programmet består av variert trening, og jeg har hatt det gøy! (Noe som er viktigst av alt!) Jeg kjenner dog på en iver etter å gi mer. Mye av løpingen er i lav sone, noe som er ukjent for meg da jeg tidligere har løpt på feeling, dagsform, måfa.. og lav sone (1+2) for meg er ROLIG! Men jeg skal smøre meg med tålmodighet og høre etter 🙂 Samtidig må jeg jo si, at det å løpe på loffetur er jo fantastisk digg 🙂

Etter første uke kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta fatt på fortsettelsen. I og med at programmet er så variert, kan mange av øktene lett tas hjemmefra. Programmet kan derfor enkelt kombineres med både en hektisk hverdag og familielogistikk.

Så får vi se da, om dette resulterer i toppform når årets treningsmål skal nås. Stay tuned 🙂

Comments are closed.

Translate »