Jeg er ambassadør for Trondheim Maraton fordi:
Det er så mange grunner til det, får prøve å fatte meg i korthet. Jeg er en ambassadør som ønker å representere bredden i løping, jeg er en helt vanlig småbarnsmor med full jobb, studier og har alskens andre gjøremål og forpliktelser som hører hverdagslivet til. Jeg liker å trene, men jeg er dårlig til å prioritere meg selv. Derfor trenger jeg motivasjon og forpliktelse for å holde treningen i gang, et startnummer er noe som forplikter meg og motiverer meg til nettopp dette.

Mitt første møte med TM for snart 3 år siden var fantastisk, det var litt sånn «love at first sight». Jeg er ikke den beste til å løpe, og er langt ifra blant de raskeste og jeg toppet ei heller noen lister i min klasse. Den gode mestringsfølelsen av å ha gjennomført, stemningen og opplevelsene rundt arrangementet var det som satt igjen. Jeg håper at jeg som ambassadør kan gi flere denne muligheten til å oppleve dette. Mange synes Trondheim Maraton er skummelt og tror at man må være topptrent for å delta. Jeg ønsker å motbevise dette og ufarliggjøre dette arrangementet litt for oss mosjonister. TM er for alle, det er flere distanser og ulike grupper inne i de ulike distansene. Det er en folkefest i og utenfor løypa, og jeg vil gjærne være med på å motivere andre til å delta på denne festen.

Jeg liker å løpe fordi:

– Jeg liker følelsen det gir etter en løpetur.

– Det er en lettvint treningsaktivitet, man trenger bare joggesko og de kan lett pakkes med over alt til alle årstider.

– Løping gir meg overskuddet jeg trenger for å gjøre hverdagens og arbeidslivets gjøremål.

Mitt tips til andre som vil løpe Trondheim maraton er:
Først og fremst, bare meld deg på, ikke vent. Motivasjonen og formen kommer sigende etter forpliktelsen man gjør ved å melde seg på.

I løpet så husk å drikk på stasjonene. Start alltid roligere enn du tenker du skal løpe. Finn en god rytme, la tankene rulle og nyt stemningen.

Mine favorittløpesko er: 
Til langturen varierer jeg mellom Mizuno wave Inspire og Hoka One One Bondi.
Til intervaller og på mølla er Hoka One One Tracer en favoritt. 

Det beste jeg vet etter en løpetur er:
Å gjøre minst mulig, bare kjenne på roen i kroppen, samvittigheten og spise noe godt. Skal sies at mine løpeturer ofte er på kveldstid.

Dette tenker jeg på når jeg løper:
Det varierer, noen ganger løper jeg for å ikke tenke på noen ting, bare lufte hodet. Andre ganger kan jeg løse verdensproblemer på løpeturen. 

Hvilken distanse skal jeg løpe under TM2018:
I tradisjon tro blir jeg å løpe en halvmaraton.

Følg oss

SuperWebTricks Loading...