Jeg er ambassadør for TM fordi:
Jeg elsker å løpe, og jeg elsker å løpe når det er folkefest. I Trondheim får du begge delene. TM er årets høydepunkt for hele familien hvert år, med mange distanser å velge av. Det er viktig for meg at det finnes egen distanse for barna slik at de minste kan også delta på denne sporty dagen. Jeg vil gjerne spre løpegleden, og motiverere alle til å bli med på løpefesten – Norges eldste maraton har mye å by på! 

Jeg elsker å løpe fordi:
Løping krever ikke mye. Med et par gode løpesko har du kommet langt. Løping utfordrer og motiverer meg, og den gir meg overskudd i en travel hverdag. Etter en god løpetur føler meg som en annen person, sterkere både fysisk og psykisk. Frihetsfølelsen på en løpetur kan ikke sammenlignes med noe! Og sist men ikke minst, løping gjør meg superglad. 🙂 

Mine tips til andre som skal på Trondheim Maraton er:
Uansett hvilken distanse du skal løpe, bakkeintervaller er supert å bruke tid på! Finn den distansen som passer deg best, og sett realistiske mål. Bruk tid til å se på løypekartet på forhånd, og bli kjent med høydeprofil og plassering av drikkestasjoner. Start rolig, og spar kreftene mot slutten. Og det som mange glemmer: bruk drikkestasjonene, kroppen trenger tilskudd av væske! 

Mine favoritt løpesko er:
Jeg hadde en kjærlighetsforhold til Brooks Pure Connect helt til den blir tatt ut av produksjon. Nå får tiden er det Saucony Kinvara som gjør meg lykkelig både på terreng og på asfalt.

Det beste jeg vet etter en løpetur er:
En grundig uttøyning og et varmt bad. Ikke så ofte at jeg får tid til begge, men viljen er der i hvert fall.

Dette tenker jeg på når jeg løper:
Til å begynne med tenker jeg oftest på dagens gjøremål, men ganske så fort skyver jeg disse tankene til side og fokuserer på omgivelsene. På langtur liker jeg å høre på lydbok, og den faktisk hjelper meg til å holde farten nede.

Hvilken distanse jeg skal løpe under TM18: Etter en lang periode med idrettskade satser jeg på halvmaraton.