Jeg er ambassadør for Trondheim Marathon fordi: Jeg ønsker bidra til å fronte et arrangement som samler bredden av befolkningen i Trondheim. Trondheim Marathon er noe alle kan ta del i etter min mening. Det er et fint treningsmål gjennom sommeren, samme hvilken distanse man velger, og en fin måte å gjøre noe sammen med familie, venner eller kollegaer.

Jeg liker å løpe fordi: Løping er en fin måte å få et avbrekk fra det jeg gjør ellers. Det å kunne ta på seg løpeskoene og la tankene springe, mens beina går, gjør at jeg fokuserer bedre i andre sammenhenger.

Mine tips til andre som skal løpe Trondheim Maraton: Kommer an på distanse og målsetting. Til de som har tenkt å løpe fullt Marathon anbefaler jeg å få en del mengde i beina i form av lavintensitetstrening, mens de som skal løpe de kortere distansene anbefaler jeg mer fokus på intensive økter. Jo mer du trener i forkant, jo bedre blir opplevelsen.

Mine favoritt løpesko: Hoka Speedgoat 2. Helt fantastiske på lengre løpeturer i mark og terreng.

Det beste jeg vet etter en løpetur: Legge meg paddeflat på sofaen.

Dette tenker jeg på når jeg løper: Under trening lar jeg tankene bare flyte. Under konkurranse prøver jeg å holde alt fokus på teknikk i starten, etter halvveis prøver jeg å sette kortsiktige mål fortløpende.

Hvilken distanse skal jeg løpe under TM 2018: Hel Maraton (mitt første)