Jeg er ambassadør for Trondheim maraton fordi jeg synes Trondheim maraton er en fest for både små og store! Jeg er glad i både å trene, delta på løp, og ikke minst å heie på andre! Jeg griner gjerne noen gledestårer når andre lykkes i et løp. Jeg vil så gjerne at andre også skal få oppleve den gleden det er å delta og å nå et treningsmål en har satt seg. Jeg begynte å løpe som voksen, og jeg kunne skrevet en lang liste over alt det positive løping har ført med seg!

Jeg liker å løpe fordi det er en kjempefin måte å koble av på. Det er godt å få svetta ut skikkelig innimellom, det skaper mestring, og det gir rom for opplevelser! 

Mine tips til andre som skal løpe Tronheim maraton: Hvis det er ditt første løp, så sett deg et realistisk mål ut i fra erfaring og kapasitet i hverdagen. Ikke start treningsopplegget så brått at du løper på deg skader. Legg også inn et par halvtimer ukentlig med styrketrening! Husk å sammenlign deg med deg selv, og juster mål underveis hvis du kjenner at noe blir feil.

Favoritt løpesko: Adidas adizero Boston.

Dette tenker jeg på når jeg løper: Det kommer helt an på hvor og når jeg løper, men hvis det er en rolig tur så tenker jeg ofte på naturen rundt meg, og at jeg er heldig som løper i fred og frihet. Jeg ser ofte på vakre elementer i naturen! Er det under et løp, så tenker jeg «Dette gjør vondt, men jeg nekter å gi meg. Jeg liker at det gjør vondt. Jeg er en stayer. Snart er jeg i mål.»

Hvilken distanse skal jeg løpe under TM2018:  I år velger jeg å løpe 10 km. Jeg har løpt alle distansen under TM før.