(Bildet er tatt fra min første deltagelse under Amsterdam Marathon i 2017! Her løp jeg min hittil lengste distanse i løp, 8 km og ny personlig beste tid på både 5km merket, og 8km!)

Jeg er ambassadør for Trondheim Marathon fordi: Trondheim Marathon har siden jeg flyttet til byen i 2013, vært et høydepunkt. Jeg og min spreke mamma løper årlig 5km distansen, noe som både er en flott opplevelse å ha sammen, og ikke minst et supert mål gjennom vår og sommer.

Jeg liker å løpe fordi: Jeg er heltidsstudent med full jobb i tillegg til treninger gjennom skolelag og verv i BIS (BI studentsamfunn). Dette gjør at løpeturene jeg tar meg, blir et fristed. En sjanse til å koble av fra hverdagen og bare tenke på meg selv, på naturen jeg løper i eller bare på alt annet enn fag og jobb. Jeg tror kanskje det er løpingen som er grunnen til at jeg kan ha det hektiske livet jeg har til vanlig, og fortsatt fungere som et medmenneske!

Mine tips til andre som skal løpe Trondheim Marathon er: Nyt turen! Møt opp tidlig på løpsdagen og få med deg alt som skjer, få med deg stemningen som er med alle forventningene, spenningen og gleden! Hei frem noen du ikke kjenner og kanskje du er heldig og får et smil fra en sliten sjel opp den siste biten til mål! Løypene som er brukt til Trondheim Marathon, er kanskje min ultimate favoritt runde i Trondheim, der du får litt av alt. Både utsikt over elven, litt skygge i le av en miniskogtur forbi Trondheim Spektrum, litt motbakke og litt nedover. Nyt turen, se deg rundt på alt det flotte Trondheim har å by på og kos deg!

Mine favoritt løpesko er: Jeg har hatt flere par løpesko, og jeg har prøvd enda fler. Jeg ender derimot alltid opp med å kjøpe akkurat den samme modellen fra Asics, GT-2000! Jeg har litt utfordringer med over-pronasjon, men disse løser det uten noe spørsmål. De har god støtte for ankler, og god demping for vonde knær, med andre ord den perfekte løpeskoen!

Det beste jeg vet etter en løpetur er: Helt ærlig, etter en løpetur er det eneste som teller for meg, av med skoene, inn i dusjen og på med joggedressen! En halvtime med beina høyt på sofaen og en god serie, og kroppen kjennes ny ut!

Dette tenker jeg på når jeg løper: Når jeg løper, er det viktig for meg å slippe fokuset jeg går med til vanlig. Tømme hodet for alt som heter eksamensstress, jobb eller andre ting. Jeg fokuserer mye på ting som er viktige for meg når jeg løper, plassering av vekt, pust osv og gjennom dette klarer jeg å slappe av og kose meg.

Hvilken distanse jeg skal løpe under Trondheim Marathon: Den lengste distansen jeg har løpt i løps-sammenheng per dags dato er 8 km under Amsterdam Marathon høsten 2017. Jeg løper alltid 5 km i Trondheim Marathon, men i år skal jeg for første gang utenom trening prøve meg på 10! Så kom gjerne å hei meg frem til mål! Det settes stor pris på!